Pokud se práce z domova stala vašim denním chlebem, rozhodně v tom nejste sami. Bez ohledu na to, odkud pracujete, nabízíme 7 tipů, které vám pomohou udržet si produktivitu a nastavit správný režim.

1. Udržte si své návyky
Bez ohledu na to, v jakém odvětví pracujete, pochopení jak pracujete nejproduktivněji je klíčem k přizpůsobení vašich pracovních návyků při práci z domova.
Jde vám práce lépe od ruky, když pracujete samostatně nebo jste raději neustále v kontaktu s vašimi kolegy? Ať už je to jakkoliv, je potřeba mít ty správné nástroje. Ujistěte se, že s kolegy používáte stejné aplikace, což vám usnadní on-line komunikaci, zvládání zadaných úkolů a další spolupráci. A pokud raději pracujete sólo, programy jsou vaše virtuální pravá ruka. Správné nástroje jsou cílem k vyšší produktivitě.
2. Vymezte si prostor určený pro práci
Volba místa je rovněž důležitá pro ničím nerušenou práci. Klidné místo bez zbytečného rozptylování, s rychlým připojením k síti, kde můžete svou práci na konci dne odložit bez toho, aby vás nutila se k ní vracet.
Také je důležité zvážit, jaké vybavení k práci potřebujete. Zda stolní počítač se vším všudy nebo vám stačí jen obyčejný notebook.
3. Zůstaňte v kontaktu
Moderní technologie nám dnes umožňují snadno překonat vzdálenosti a být součástí virtuálních komunit, které nám zpříjemňují každodenní život. Udržovat pravidelný kontakt s kolegy, rodinou a vašimi blízkými je, víc než kdy předtím, důležité pro psychiku a dokáže pozvednout náladu, když se zrovna potýkáte s náročným úkolem.
Využívejte videohovory při pracovních schůzkách, během přestávky na oběd si zavolejte s přáteli a proberte novinky. Chatovací komunikátory jsou také výborné pro budování lepších vztahů s vašimi kolegy a pro sdílení vtípků, které vás rozveselí během obzvlášť náročných dní.

4. Pozavírejte nepotřebné aplikace pro lepší připojení
Ti z vás, kteří nemáte přístup ke stabilnímu internetu, bydlíte-li v odlehlých částech města nebo na venkově, byste si měli dát pozor na zbytečné využívání internetového připojení. Obzvlášť když se snažíte stahovat velké soubory nebo streamujete video obsah při telekonferenci, můžete narazit na limity vašeho poskytovatele.
Nejčastější důvody pro zpomalený internet bývá velký počet připojených zařízení, běžící aplikace na pozadí, stahování souborů a streamování videí.
5. Dělejte pravidelné přestávky
Ač je důležité být soustředěný na práci, stejně tak důležitá je i péče o vaše potřeby.
Vyhraďte si pravidelné chvilky na protáhnutí těla, doplnění tekutin a odpoutání svých myšlenek od práce, uvidíte, že vám to pomůže lépe překonat nečekané komplikace nebo najít vhodné řešení problému, se kterým ne a ne pohnout.
Odborníci radí udělat si krátkou přestávku každou hodinu. Taková přestávka vám dodá energii, zlepší tělesnou cirkulaci a umožní vám pročistit si myšlenky. Také pomáhá snižovat stres a tím pádem zvýšit produktivitu.

6. Vybalancujte svůj pracovní a osobní čas
Je důležité stanovit si určité hranice, které zajistí, že vám pracovní povinnosti nebudou zasahovat do vašeho soukromého života po pracovní době.
U dlouhodobé práce z domova je to zásadní. Odpovídání na pracovní e-maily ve vašem volném čase vám narušuje období, kdy se má váš mozek zotavovat a může přinést zbytečný stres ve chvílích odpočinku nebo zábavy. To může vést až k syndromu vyhoření. Proto odložte práci s koncem pracovní doby.
7. Neberte bezpečnost na lehkou váhu
Každý rok se počet hackerských útoků zvyšuje. Ochranu vašich osobních nebo firemních dat dokáže zajistit použití VPN (Virtual Private Network) a důkladné zabezpečení WiFi.
Také je důležité neklikat na podezřelou poštu, která se snaží vypadat jako oficiální e-maily sociálních sítí, bank nebo jiných organizací. Vždy se zamyslete, zda se opravdu může jednat o nevyžádanou poštu, zkontrolujte adresu, ze které zpráva přišla a neotvírejte žádné přílohy nebo webové odkazy.